Heeft u vragen over Centre Céramique en haar dienstverlening, dan vindt u hier enkele antwoorden.           Library membership
Staat uw vraag er niet tussen? Stel hem dan aan de klantenservice

Vragen

  • Ik heb nu een gratis jeugdabonnement, verandert er iets voor mij vanaf 1 januari 2017?

    Ja, alle gratis jeugdabonnementen worden per 1 januari 2017 omgezet naar een JEUGD COMFORT abonnement. En dat pakt voor jou heel gunstig uit want je hoeft dan niets meer te betalen voor het lenen van cd's of dvd's. Boeken kon je al gratis lenen, dat blijft hetzelfde. En je hebt gratis toegang tot de jeugdcollectie eBooks.

  • Ik heb nu een volwassenen abonnement dat nog een paar maanden geldig is in 2017. Blijft dan alles hetzelfde in die maanden, verandert er iets of moet ik bijbetalen vanaf 1 januari?

    Er is voor alle abonnementen één wijziging die al vanaf 1 januari 2017 ingaat, ongeacht de vervaldatum van het abonnement. Vanaf die datum brengen we €1,- in rekening voor berichten per post. Reserveringsberichten en herinneringsberichten per e-mail blijven gratis. Dit kunt u instellen in 'Mijn Menu'.

    Alle andere wijzigingen voor volwassenen gaan pas in als het huidige abonnement is afgelopen en het nieuwe abonnement start. Dit kan op ieder moment in 2017 zijn. Loopt uw huidige abonnement bijvoorbeeld tot en met 31 mei 2017, dan gaat vanaf 1 juni het nieuwe abonnement in en betaalt u vanaf die datum het nieuwe tarief. U hoeft in dat geval niet bij te betalen vanaf 1 januari.  

  • Kan ik gratis reserveren?

    Bij een reservering maken we onderscheid tussen de kosten voor het plaatsen van een reservering en de kosten voor een bericht als de reservering voor u klaar staat.

    Een reservering plaatsen is gratis bij een DELUXE abonnement, bij alle andere abonnementen betaalt u € 1,- per geplaatste reservering.

    Een reserveringbericht ontvangen per post kost voor alle abonnementen € 1,- per bericht. Maar een reserveringsbericht per e-mail blijft gratis. U kunt in ‘Mijn Menu’ controleren of u berichten per e-mail of per post heeft ingesteld en daar wijzigen indien nodig. 
     
     

  • Moet ik iets doorgeven naar aanleiding van het bericht over de nieuwe abonnementen en tarieven?

    Dat is niet noodzakelijk. Uw huidige abonnement wordt aan het einde van de looptijd omgezet naar het nieuwe abonnement dat het beste aansluit op uw oude. Vindt u dat prima? Dan hoeft u geen actie te ondernemen.
    Wilt u liever een ander abonnement? Bekijk dan de mogelijkheden in het overzicht van nieuwe abonnementen. Vanaf 1 december 2016 kan de ledenservice uw abonnement wijzigen als u dat wenst. U kunt eventuele wijzigingen doorgeven aan ledenservice@maastricht.nl.

  • Verandert er iets in het verlengen van materialen?

    U kunt voortaan vaker verlengen, namelijk 3 keer in plaats van 2 keer. De nieuwe leenperiode gaat in vanaf de dag dat u verlengt. Verlengen is mogelijk tenzij het materiaal is gereserveerd door een andere lener. In 'Mijn Menu' kunt u instellen dat u een herinnering per e-mail ontvangt een paar dagen voor de inleverdatum verstrijkt.

  • Waarom is er een tariefverhoging?

    Per 1 januari 2017 mogen we het landelijk ontwikkelde eBookpakket alleen nog aanbieden aan bibliotheekleden die minimaal € 42,00 betalen voor hun jaarabonnement. Dit is een voorschrift voor alle openbare bibliotheken in Nederland. In de nieuwe abonnementen hebben we meteen een aantal langlopende wensen van leden verwerkt. Bovendien is de prijsindexering van de afgelopen jaren verwerkt in de nieuwe tarieven. Deze zullen voortaan jaarlijks worden aangepast conform landelijke prijsstijgingen.

  • Wat zijn de kosten per uitlening en verlenging bij een BASIC abonnement?

    Met een BASIC abonnement betaalt u voor ieder item dat u leent € 2,00 leengeld. Bij verlengen van de materialen wordt dit leengeld opnieuw in rekening gebracht. Leent u geregeld materialen? Dan adviseren wij een COMFORT abonnement.